Beskriv en singelkompis och bli en matchmaker!

longtime no see....

3 veckor och 2 dagar sedan mitt sista inlägg, ooops! Jag lever iaf, don´t worry. Dom flesta håller ju ändå lite koll på mig via facebook, annars har jag ju en telefon med i nödfall. Jag är fortfarande sjuk, japp jättekul! Förkylningen får ny energi hela tiden och kommer tillbaka, även hostan. Jag var ju på sjukhuset och fick medicin men den hjälper inte. Egentligen vill dom ju ge mig medicin via dropp, 2 gånger om dagen i 3 dagar, nej tack! Låter ju helt crazy så jag försöker vinna över förkylningen själv, vilket går sådär... Vet ni vad det kostade att träffa doktorn? 3,5 kr! Lungröntgen och blodprov kostade 20 kr! Medicinen kostade dock 89,10 men den hjälpte ju inte ändå, börjar bli lite tråkigt. Inte ens shopping hjälper, galet. Det börjar bli kallt här nu så idag fick vi åka akut och köpa vinterjacka, dom sätter inte på värmen förrän om 1 månad i klassrummet! Jag som satt å frös hela dan idag, en månad kvar! Det blev iaf en ny fjällrävenjacka, en sån jag har fast brun denna gången. Helt otroligt att jag köpt nån annan färg än svart! Ugg´s har jag med köpt, 2 par till att börja med, nu kan vintern komma, jag ska inte frysa iaf. På dagarna går jag i skolan sen blir det mest att göra läxor efter, riktigt trist men det är så j*vla svårt. Jag har aldrig varit med om liknande. Språk brukar inte vara så svårt för mig men herregud, mina lärare är galna. Vi går dubbelt så fort fram som Ngan, och hon läser en nivå över mig!! Jaja, ska skaffa en privatlärare nu tror jag, 1-2 dagar i veckan tänkte jag. På torsdag kommer söta Tess hit med sin syster och kusin. Det ska bli jättekul!!! Då ska jag visa det jag vet av Beijing, shopping, party och god mat haha. Har ju knappt hunnit med nåt annat men det blir nog bra, resten, som ex muren hittar dom ju själva. Ska bli skönt att träffa Tess, kanske lite av min hemlängtan försvinner... Det är inte likt mig att längta hem, sakna Sverige så. Vet att ni tänker att det är för att jag saknar min man, men det är inte bara det. Sverige är ett fantastiskt land. Jag längtar hem till trygghet, kärlek, vänner, familj, mat...etc. Men snart så kommer pappsen och Marja hit, 1 månad kvar. 2 månader kvar tills älsklingen kommer:) sen några dagar till så kommer Nicklas å Emma. Ska bli sååå kul! Btw, våran resa var jättebra. Det var coolt att kolla expo i Shanghai. Speciellt som man hade med sig sitt svenska pass, fick gå vip i alla nordiska länder. Sen vidare till Zhouzhang, väldigt liten mysig stad. Hangzhou var också nice men vi hade lite otur med vädret, det var lite dimmigt och molnigt så man såg inte så mycket tyvärr. Ningbo var som att komma hem nästan, det kändes mer som hemma än Beijing iaf. Träffade massa gamla kompisar och hade det riktigt gott där. Skolan där var ju som lekis jämfört med denna.... Jag hoppas ni har det bra där hemma, försöker hålla mig uppdaterad vis facebook och lite bloggar ibland. Väldigt många som får/ska få barn nu, myspys. Grattis till er alla!
Mera läxor nu..... Vi hörs när vi hörs, okej? Det är förresten inte så kul att blogga när inge kommenterar iaf.
Puss å Kram Malin
Älskling, skynda dig hit! Längtar ihjäl mig!!!

Kommentarer
Postat av: Martina

Kommentera kommentera KOMMENTERA!! Jag blir ju så glad när du uppdaterar. Berätta inget för min chef, men då kan jag slå ihjäl lite jobbtid nu när det är såååååå lugnt här :) och så är det självklart kul att höra hur du har det over there!

Sköt om dig!! Kram M

2010-10-18 @ 15:53:32
Postat av: Erika

Malin, jag läser och går in och kollar omdu skriver väldigt ofta så nu ska jag minsann kommentera också:)



Du verkar ha det bra, tänk på att det räcker att du är hemma i Sverige i en dag så känns det precis som vanligt igen och du kommer inse att det inte va så mkt att längta efter=) (förutom kärleken då...)



Stooor kram

2010-10-19 @ 09:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0